BIAFF 2012. დღე I

სტანდარტული

ბათუმის საავტორო კინოფესტივალი ოფიციალურად შევიდა ძალაში. პირველი საკონკურსო დღე გახსნა პეტერ ლომის ფილმმა „ისევ მოედანზე“.

აღნიშნული სურათი აღწერს პოსტრევოლუციური ეგვიპტის მწვავე რეალობას. რეჟისორი არ შეუშინდა ეგვიპტის ძალოვანი სტრუქტურებისა და საზოგადოების ნაწილის ზეწოლას და მოახერხა ფილმში ეჩვენებინა ჯანსაღი პროტესტი, უფლებააყრილი, დამცირებული ადამიანთა განცდები. სურათი საკმაოდ ემოციური და მძიმედ საყურებელია.

მეორე ფილმად ნაჩვენები იქნა იერჟი ჰოფმანის „ვარშავის ბრძოლა, 1920“. აღნიშნული სურათი წლევანდელი ფესტივალის გახსნის ფილმად მოგვევლინა.  ფესტივალის ფარგლებში ასევე დაგეგმილი იყო რეჟისორის მასტერ კლასი, თუმცა, სამწუხაროდ, ჰოფმანმა, საორგანიზაციო ჯგუფისაგან დამოუკიდებელ მიზეზებთა გამო, ჩამოსვლა ჯერ-ჯერობით ვერ მოახერხა.

რიგით მესამე ფილმი საკონკურსო ნამუშევარი გახლდათ მხატვრული ფილმების სექციიდან: აგნეშკა ჰოლანდის „სიბნელეში“

ეს სახელი და გვარი ინტელექტუალური კინოს მოყვარულთა წრეში საკმაოდ ცნობადი და დაფასებულია. მისი სადებიუტო ნამუშევარი „პროვინციელი მსახიობები“ 1980 წელს კანის კინოფესტივალის კინოკრიტიკოსთა რჩეული გახდა. ფილმი „სიბნელეში“ რეალურ ფაქტებზე აგებული მხატვრული ნაწარმოებია, რომელიც გამოირჩევა საოცარი ემოციური ფონით. რეჟისორმა შეძლო ეჩვენებინა ჰოლოკოსტის მთელი სისასტიკე, საზოგადოების დამოკიდებულება ებრაელთა მიმართ. ხაზგასმით უნდა აღინიშნოს ადამიანის თვითგადარჩენის ინსტიქტის მისეული ხედვა. ჰოლანდმა მოახერხა და დახატა რეალური გმირის სახე, ყოველი ნაკლით და პიროვნული მინუსით, რითაც გაექცა დაშტამპული, წმინდანის დონეზე აყვანილი გადამჩენლის ხატებას. სურათი საოცრად ემოციური და მძიმედ სანახავია, თუმცა მაყურებელს აიძულებს გაშეშებულმა უყუროს ეკრანს.

ჰოლანდის ნაშრომის შემდეგ წარმოდგენილ იქნა ასევე საკონკურსო სურათი მხატვრული ფილმების სექციიდან: უკრაინელი რეჟისორის, ევა ნეიმანის  „სახლი კოშკურით“.

სურათი არის მაგალითი იმისა, თუ როგორ შეიძლება საოცრად დაბალი ბიუჯეტით შექმნა შედევრი. ფილმი მიმდინარეობის ნელი, უსიცოცხლო ტემპით გენიალური შემოქმედის, ანდრეი ტარკოვსკის შემოქმედებას შეიძლება შევადაროთ, რაც გასაკვირი არცაა. სურათი შექმნილია ფრიდრიხ გორენშტეინის ავტობიოგრაფიული რომანის მიხედვით. ამ უკანასკნელის კალამს ეკუთვნის „სოლარისის“ სცენარი. ფილმი აღწერს მეორე მსოფლიო ომისას საბჭოთა ცხოვრებას, საზოგადოდ გამეფებულ ადამიანთა მანკიერ ბუნებასთან 8 წლის ბიჭუნას ჭიდილს. სურათი მძიმედ სანახავი და ძალზე ემოციურია, რაც მაყურებელს ღრმად დაფიქრების, თვითჩაღრმავების საბაბს აძლევს.

პირველი საფესტივალო დღე დაიხურა ოსტატთა კოლექციის ბრწყინვალე წარმომადგენლის, ლეო კარაქსის ბოლო ფილმით „ზეციური მანქანები“.

ფრანგი რეჟისორი არტ-ჰაუსის მოყვარულთა წრეში დიდი სიყვარულით და დაფასებით სარგებლობს, რაზეც მიუთითებდა სავსე დარბაზი და დიდი მოლოდინი. აღნიშნული მოლოდინი გამართლდა. მსურველებს ფესტივალი საშუალებას აძლევს კიდევ ერთხელ დატკბნენ შემოქმედის აღნიშნული სურათით 22 სექტემბერს, 14:30-ზე, ტრადიციულად, კინოთეატრ “აპოლოში“.

ფესტივალის პირველი დღე ინტელექტუალური კინოს მოყვარულებს იმედს უმართლებს და შემდგომ მოლოდინებს ტოვებს.

Advertisements

One response »

  1. Reblogged this on and commented:
    ბათუმის საავტორო კინოფესტივალი ოფიციალურად შევიდა ძალაში. პირველი საკონკურსო დღე გახსნა პეტერ ლომის ფილმმა „ისევ მოედანზე“.

კომენტარის დატოვება

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s