ბათუმის მუსიკალური (კინო)ფესტივალი

სტანდარტული

ენით გადმოუცემელი განცდაა, როდესაც ჩაბნელებულ დარბაზში, დიდ ეკრანზე ამას უყურებ და გრძნობ, როგორ შემოდის უზარმაზარი გამაძლიერებლებიდან მუსიკა პირდაპირ შენს სხეულში. ვიბრაცია, რომელიც თითებს გიგრეხს, თითქოს შენც ელექტრო-გიტარაზე უკრავდე და განცდა იმისა, რომ ახლა, აქ აღარ ხარ, სადღაც გადაინაცვლე დროსა და სივრცეში, გაეცალე დედამიწას, უკან მოიტოვე ყოველგვარი საფიქრალი…

ვიჯექი კინოთეატრ „აპოლოს“ დარბაზში, დიდ ეკრანზე ჯიმის შევცქეროდი და ვფიქრობდი: „როგორ არ გამიმართლა ცხოვრებაში! ნამდვილად სხვა დროს უნდა დავბადებულიყავი!“ ამგვარი ფიქრი გამყვა მთელი სეანსის მანძილზე. ფილმის დასრულების შემდეგ კი დავფიქრდი: რა კეთდება იმისათვის, რომ ხარისხიანი მუსიკა შეიქმნას და მსმენელამდე მივიდეს?

გაკეთებით ალბათ კეთდება კიდეც. ახალგაზრდა მუსიკოსები ქმნიან, თავიანთ ჭიას ახარებენ, მაგრამ მიდის კი ეს ყოველივე მსმენელამდე? ერთგვარად შემრცხვა, რომ მე, რიგით მსმენელს, არანაირი წვლილი არ შემიტანია ამ ყოველივეში. არ დავსწრებივარ კონცერტებს, არ ვყოფილვარ კლუბებში ახალგაზრდა როკ-შემსრულებელთა გამოსვლებზე, არ დავსწრებივარ არცერთ მუსიკალურ ფესტივალს. და ამის მერე, რაღა ნამუსით ვილაპარაკო საქართველოში მუსიკის განვითარების პრობლემებზე?

თუნდაც სტატისტის როლში მყოფს, იმდენი დაკვირვების უნარი მაინც მაქვს, რომ აღვნიშნო, მუსიკალური ფესტივალები ჩვენში საკმაო იშვიათობას წარმოადგენს. წელიწადში ერთხელ, ან ორჯერ თუ ჩატარდება მართლა ხარისხიანი (როგორც ამბობენ) მუსიკალური ფესტივალი. რათქმაუნდა, კლასიკურ მუსიკას და ჯაზს არ ვგულისხმობ. ეს სულ სხვა განზომილებაა.

ბათუმის წლევანდელი კინოფესტივალი  მეტად მუსიკალური გამოდგა, რამაც ცოტა არ იყოს გამაკვირვა… სასიამოვნოდ გამაკვირვა. ძირითადი თემა კი 60-იანი წლების ბრიტანული ანდერგრაუნდი გახლდათ. იმდროინდელი  ანდერგრაუნდი, შემდგომში როკ მუსიკის კლასიკად იქცა. ჯერ იყო და ბათუმის ღია ცის ქვეშ “პინკ ფლოიდის” The Wall” აჩვენეს.

მერე იყო და ჯიმი ჰენდრიქსის შესახებ დოკუმენტური სურათით დატკბობის საშუალება მოგვეცა.  ფილმის რეჟისორი და “პინკ ფლოიდის” პირველი პროდიუსერი, ჯოი ბოიდი, თავად უყვებოდა დაინტერესებულ ადამიანებს აღნიშნული ლეგენდების შესახებ.

Crazy illusion- Tonight let’s make music in Batumi

60-იანი წლების მხატვრობა და ალტერნატიული მოდაც არ დარჩენილა უყურადღებოდ.

Litterator’s Blog- მამაკაცი კალეიდოსკოპის თვალებით

სახასიათოდ მეჩვენა ამგვარი ჩაძიება შორეულ და ჩვენთვის ასე უცხო, მაგრამ იმთავითვე მეტად ახლობელ და ნაცნობ 60-იანებში. ისეთი განცდა დამეუფლა, რომ ეს ერთგვარი რეაქცია იყო იმაზე, რაც ამჟამად ქვეყანაში ტრიალებს მუსიკალურ ასპარეზზე. შესაძლოა, ეს იყო ერთგვარი ბიძგის მიცემის მცდელობა, რომ ყინული დაიძრეს და იმატოს უფრო მეტად ხარისხიანი მუსიკალური პროდუქტის რაოდენობამ და მისმა მიწოდებამ მომხმარებლამდე (რა ეკონომიკური ტერმინოლოგია ამიტყდა, ვერ გამიგია ნამდვილად)

ასეა თუ ისე, ფაქტი სახეზეა. ბათუმის კინოფესტივალი ერთგვარი მოთელვა იყო შემდგომ მუსიკალურ ტალღამდე. ეს მშვენიერი ქალაქი ამჯერად მუსიკალურ ფესტივალს, Batumi Calling, მასპინძლობს.

Batumi Calling

ფესტივალი გრემის ნომინანტმა, დიმიტრი ილარიონვმა გახსნა. ეს უკანასკნელი კლასიკური გიტარის მსოფლიოს ერთ-ერთი საუკეთესო შემსრულებელად მოიაზრება, მოცემულ მომენტში.

მსგავსი ტიპის ფესტივალები მსოფლიოს მასშტაბით თითქმის ყველგან ტარდება. კინოფესტივალის ფარგლებში ნაჩვენები იყო ასევე ჟენია გორინის ფილმი „მუსიკის მასწავლებლის სიზმრები“, რომელიც კალუგაში მიმდინარე ფესტივალის, „გიტარის სამყარო“, მიმდინარეობის შესახებ მოუთხრობდა მაყურებელს.

ბათუმის გიტარის ფესტივალის გამორჩეული სტუმარი სტენლი ჯორდანი იქნება. ეს ადამიანი გრემის ოთხგზის ნომინანტი გახლავთ, მისეული შესრულების სტილი კი შეიძლება ითქვას გასაოცარია. Tapping ტექნიკის საოცარი ფლობით, როგორც ამბობენ, მისი მოსმენისას იქმნება ილუზია, რომ ერთდროულად ორი გიტარისტის კოლაბორაციას უსმენ.

მეტად საინტერესო ფაქტი: სტენლი ჯორდანმა გიტარაზე დაკვრა ჯიმი ჰენდრიქსის მიბაძვით დაიწყო. მუსიკის მოყვარულთ მისი მოსმენის საშუალება 13 ოქტომბერს ექნებათ, ბათუმის სახელმწიფო მუსიკალურ ცენტრში.

ბევრი რომ აღარ გავაგრძელო, თუ გემოვნებიანი მუსიკა გიყვართ და უქმეების გატარებას სასიამოვნოდ გეგმავთ, ბათუმი საუკეთესო არჩევანი იქნება ამისთვის. მე კი მანამდე სტენლი ჯორდანისეულ „Eleanor Rigby”-თი შევიყოლიებ თავს.

Advertisements

კომენტარის დატოვება

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s