პორნო- სიყვარული და გეი ეიზენშტეინი

სტანდარტული

პორნო დიდ ეკრანზე და გასხმები 3D-ში- მოლოდინი ასეთი იყო

რეალურადაც ასე მოხდა. უფრო მკაფიო მაგალითი რომ მოვიყვანო: ეაკულაციის სცენის დროს  სპერმა პირდაპირ მაყურებელს “შემოესხა” 3D ეფექტის გამოყენებით, რა დროსაც ჩემ წინ მჯდომმა ქალმა შეჰკივლა, სწრაფად გადაიხარა გვერდზე, თესლი რომ აეცილებინა და ისტერიულად მოიხსნა სათვალე.

და მაინც, სად გადის ზღვარი პორნოგრაფიასა და არტ-კინოს შორის? როგორც ჩანს რეჟისორის გვარზე.

Gaspar Noe-

Gaspar Noe- “Love”

ფსევდო-ეგზისტენციალურმა, ყალბი ნარატივებით გაჟღენთილმა მწირმა დიალოგებმა სიყვარულის უპირველოსობაზე და სიცოცხლის მოძრაობის ძალაზე გულისრევამდე მიმიყვანა. სამაგიეროდ, სექსის ესთეტიკა ლამაზად იყო გადმოცემული და ფერთა თამაშიც ფრიად ახარებდა (არამარტო) თვალს. უფრო საგულისხმო და ალბათ ფასეული ფილმში საკუთარი სექსუალური ფანტაზიების ძიება და ეტაპობრივი გახსნა იყო. მცდელობა რაღაც ახლის განცდისა და შემეცნებისა, თავისი შიშნარევი ინტერესით- მკაფიოდ იყო დახატული. საგულისხმოა ის ფაქტიც, რომ რეჟისორი არ შეუშინდა კულტურათა შორის სხვაობის წარმოჩენას, რა დროსაც ამერიკელები ლამის პირველყოფილ ცხოველებს შეადარა აგრესიის მუშტებით გამოხატვის გამო და მიუთითა მათსავე კონსვერვატულობაზე პირად ურთიერთობებსა თუ სექსუალურ ცხოვრებაში. ამგვარად ნოე შეეცადა ეჩვენებინა  ევროპა, ყოველგვარი კლიშეებისგან თავისუფალი მსოფმხედველობა და გახსნილობა საკუთარ სურვილებსა თუ მისწრაფებებში. სამწუხაროა, რომ ეს სათქმელი ფაქტორბივად სრულიად ჩაიკარგა სექსის მრალფერ სცენებს შორის ( თუმცაღა მეეჭვება ამის გამო ვინმე დამწუხრებულიყო)

ჩემდა სამწუხაროდ (და სამარცხვინოდ) გასპარ ნოეს სხვა ფილმები ნანახი არ მაქვს, რის გამოც ამ უკანასკნელით რეჟისორზე ვერ ვიმსჯელებ, თუმცა ამგვარი თამამი და ნოვატორული განაცხადი მეტად დასაფასებელია, რაც დიდ ინტერესს მიჩენს რეჟისორის სხვა ნამუშევრების მიმართ. მეტად სასიხარულოა, რომ ბათუმის კინოფესტივალი არ შეუშინდა მსგავსი ხასიათის ფილმის დიდ ეკრანზე გაშვებას (იმის ფონზე, რომ თბილისი კინოთეატრებმა თავის დროზე უარი განაცხადეს ლარს ფონ ტრიერის “ნიმფომანიაკის” ჩვენებაზე)

***

არანაკლებ სკანდალური გახლდათ პიტერ გრინუეის ნამუშევარი “ეიზენშტეინი გუანახუატოში”. ლამის ღმერთის დონემდე აჰყავთ კინომოყვარულებს საბჭოთა რეჟისორი. მისეული მონტაჟის ხელოვნება და ამგარი ფორმით სათქმელის გადმოცემა დღემდე აღტაცებას იწვევს მაყურებელში. გრინუეი კი ადგა და შეეცადა სერგეი ეიზენშტეინი სულ სხვა კუთხით ეჩვენებინა: მთვრალი, ჩასვრილი, ნარწყევით მოთხვრილი და სექსუალურად ექსცენტრიული. მექსიკაში ფილმის გადასაღებად ჩასული საბჭოთა რეჟისორი, სტალინის ყოვლისმხედველი თვალისგან მოშორებული საკუთარი თავისუფლების ძიებაში და შიშში მეტად საინტერესო სანახავი გახლდათ.

ფილმის გადასაღებად ბრიტანელი რეჟისორის მთავარი ინსპირატორი სერგეი ეიზენშტეინის ჰომო-ეროტიული ნახატები გახდა, რაც იმთავითვე მინიშნებად ეჩვენა მას.

გრინუეის ნამუშევარში დაჭრა-შეწებების ოსტატი საკუთარ სხეულზე ზიზღნარევად მოსაუბრე, ჩაკეტილი ადამიანია, რომელიც ეტაპობრივად ხსნის საკუთარ სექსუალობას ახალგაზრდა, სიმპათიურ მამაკაცთან და უყვარდება კიდეც ეს უკანასკნელი. ამგვარად შეეცადა გრინუეი აეხსნა ეიზენშტეინისეული სახეცვლილება მექსიკაში მოგზაურობის შემდგომ. ერთ დროს საბჭოთა პროპაგანდის პიონერი საკუთარ ფილმებს აადამიანურებს და წინა პლანზე ადამიანური ბუნება გამოაქვს ეკრანზე.

რუსეთში ფილმს მწვავე კრიტიკა მოჰყვა. ჩრდილოეთში ვერ აიტანეს გეი ეიზენშტეინი. რუსმა მსახიობებმა უარი თქვეს მისი როლის შესრულებაზე, პროდიუსერებმა და არტ-ჰაუს კინოდისტრიბუციულმა კომპანიებმა თავი შეიკავეს ნამუშევრის შესყიდვაზე, რასაც საფუძვლად ჰომოსექსუალობის პროპაგანდის წინააღმდეგ მიღებული კანონი და ჰომოფობიური საზოგადოება დაუდეს. თუმცაღა ასეთი პათეტიკა მათი მხრიდან ცოტა სასაცილოდ მეჩვენება. ყველაფერი მარტივია: რუსი ერი ვერ აიტანს გეი ეიზენშტეინს! ისიც ჰყოფნის და ძლივს ეგუება, რომ ებრაელი იყო და ახლა კიდე ეს.  ვერც დაუშვებს ამგვარ ვარიანტს. უმალვე განაცხადეს, მისი სექსუალური მისწრაფებები უცნობი იყო და საჯარო განხილვის თემა არასდროს გამხდარაო. ამგვარად პროექტი რუსული მხარის მონაწილეობის გარეშე შედგა.

EisensteinInGuanajuatoSeattleGay

კადრი ფილმიდან “ეიზენშტეინი გუანახუატოში”

სად არის სიმართლე, ძნელი გასარკვევია, მაგრამ ფაქტია: ამგვარი რაკურსით ეიზენშტეინი არავის წარმოუჩენია ეკრანზე. გრინუეიმ კი ყველაფერი მეტად არტისტულად, დახვეწილი მხატვრობით, საბჭოთა რეჟისორისეული სწრაფი მონტაჟის მეთოდით და იუმორით მოიტანა მაყურებლამდე. იმ მაყურებლამდე, რომელთაც გეი სექსის სცენით აღშფოთებულებმა არ დატოვეს დარბაზი.

***

ორივე ფილმში მთავარი თავისუფლებისკენ ლტოლვა და საკუთარი თავის შეცნობაა, რომელიც ასე სჭირდება ადამიანს პროგრესისათვის. რა მოუტანა და რა მისცა მაყურებელს ამ ნამუშევრებმა? მინიმუმ ვიზუალური მასალა მასტურბაციისათვის, სექსუალური განწყობისამებრ. ეგეც ბევრს ნიშნავს…

P.S. ეს პოსტიც  ერთგვარი ვერბალური მასტურბაციაა, რომელიც ყველასთვის განკუთვნილი არ არის! #ოთარიოსელიანი

Advertisements

5 responses »

  1. ომგ! ნოე იხილე დიდ ეკრანზე? ღმერთი, სჯული!..
    მოკლედ, წელს მირჩია ერთმა კარგმა ადამიანმა გასპარი და მეც აგვისტოს ერთ კვირას ავდექი და ჩამოვუყევი მის ფილმებს. საოცრება გელის წინ. სულ 4 ფილმი აქვს (ლოვეს ჩათვლით). I Stand Alone და Irreversible არის შედევრები.

  2. გამოხმაურება: LOVE – სექსი მაყურებელთან | გლეხის ბიჭის ბლოგი

კომენტარის დატოვება

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s